Müşterilerin Reddedemeyeceği Teklif

Özellikle gençler için hiçbir karşılık beklemeksizin çalışmanın meslek edinmek için en mükemmel yol olduğunu onlara kabul ettirmekten gerekir. Eğer sunacakları bir şeyleri varsa, kısa bir süre sonra istedikleri ücreti alacaklardır.

Öncelikle birileri için faydalı bir şeyler yapabilmenin sizin için güven verici bir şey olduğunu kabullenin ve hizmet verdiğiniz serviste iyi bir yer yaptığınızı düşünün. Alıcı bir müşteriye şunları söylemeniz sizin için bir avantaj olabilir:”Bakın, bu malın size uygun olduğuna ve sonradn bir sorun çıkmayacağına eminim. Bu iş üzerinde tam altı ay çalışacağım ve sonra tüm gerçekler ortaya çıkınca eğer dilerseniz bana hiçbir ücret ödemeyebilirsiniz. Eğer bu maldan düşündüğünüz faydayı elde etmezseniz hiçbir şey için sizi zorlamayacağım.”

Bunlar anahtar cümlelerdir, düşünülmeden ortaya atılmamıştır.Eğer müşteriye birinci sınıf bir hizmet sunarsanız ve saygın bir müşteriye karşılaştıysanız benim fikrimce başarısızlık riskiniz en alt seviyede olacaktır. Ve satıştan elde edeceğiniz avantajlar en azından dört kat artış gösterecektir.

1- Müşteri hiçbir zaman “Yeterli bütçeye sahip değilim” diyemez.

İlişki içinde olacağınız insanlar çoğunlukla yüksek seviyeli karar verme kabiliyetine sahip şahıslar olmayacaklardır. Bu nedenle eğer sizin şirketin verdiği hizmetlerden faydalanmak için müsbet ve istekli düşüncelere sahip olsa bile talep edeceğiniz ücreti ödeyebilecek gelire veya güce sahip olmayabilir. Buna karşın sizin ölçülerinize göre bütçelerinin yetersiz olması bir mazeret olarak kabul edilmemelidir.

2- Müşterinin itirazları emsal göstererek yumuşatılabilir.

Her şirketin iş idarecilerinin vermiş oldukları kararlar için soru soran aynı mevkide veya daha yüksek mevkilerde amirleri vardır. Ortaya konan projeler sadece finansman sorunları nedeniyle değil, sizin yeterince uyanık olmadığınız bir rekabet savaşı yüzünden başarısızlığa uğrayabilir. Emrinde çalışmakta olduğunuz yöneticiye her türlü engeli aşma konusunda yardımcı olmak için çok uzun süreli çaba sarfetmeniz gerekecektir.

3- Karşılıksız çalışmak, sizi şirketin her seviyesinden birileriyle karşılaştıracaktır.

Karşılık beklemeksizin çalışmak şirket yöneticileri için bir yedek lastik olacaktır. Çoğunlukla onların yönünden gizemli bir seviye olacaktır. Çünkü hiçbir şirket yöneticisi sizin şirket patronu ile olan ilişkiniz hakkında tam bir bilgiye sahip olamazlar. Yöneticiler için ikinci, hatta üçüncü yedek lastik olmak için daha fazla çaba sarfetmeniz, daha fazla düşman yerine, daha fazla dost kazanmanız sonucunu getirecektir.

4- Karşılıksız çalışmanız başkanın yaşantısını kolaylaştırır.

Gözlemlere göre bazı şirketlerde karşılıksız çalışmanın gerek başkanın gerekse iş idarecilerinin gözünde çok taktir gördüğüdür. Bir kere yapmış olduğunuz iş değerlendirilmesinin yapılması ile alacağınız ücret konusunda herhangi bir karışıklık olmayacaktır. Aynı zamanda sürprizlerle dolu bir olayda üst düzey karar vericilerine yardımcı olma yönünden bu yöntemin çok uygun olduğu sonucuna ulaşıldı.

Doğrudan şirket müdürüyle ilişkide olmak ustaca yapılmış bir davranıştır ama tam olarak başarı için garanti vermez. Şirket başkanları istedikleri her konuda emir verebilirler. Fakat ortada olan her şeyi tamamen takip edemezler. Günden güne değişen prensipleriyle bir projeye sıcak yaklaşmayan şirket başkanı, emrinde çalışan alt seviye yöneticilerinin elinde kukla durumuna gelir. Bu bir projenin tamamlanmasını sağlayabilir fakat ihtiyaç tehlikeyi ortadan kaldırmaz.

Bu yaklaşım dikkatli ve hassas bir şekilde uzun yıllar uygulandı. Tüm bu seneler boyunca sadece bir kez birisi tarafından kaba bir şekilde tehdit edildi. O olayda da kendisine spor malzemesi satıldığı bir müşteriye vermesi gereken aylık taksitleri çok komik düşük seviyede vermesi ile oldu.

 

Comments

comments

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir