
Satış yapmak için izlemeniz gereken 3 aşama; müsterinin duygularina hitap etmek, güvenini kazanmak ve kararını rasyonalize etmesine yardima olmaktır.
Sözlerinizi tutun, bu güvenilirliğin, güvenilirlik ise satışınn anahtarıdır. Müşterinin güvenini kaybetmektense satışını kaybetmeyi göze alın.
Sattığınız şey güvenilirliğiniz ve karakterinizdir, ürün ikinci sırada gelir.
İnsanlar kendilerine benzer insanlara güvenmeye daha eğilimlidir. İş yapacağınız insanlara benzemeye çalışın.
Referanslar %65 oranında işe yarar. Akıl sahalar güven kazanmak içn müşterilerini referans olarak kullanır.
Sonlandırabildiğiniz satışlar doğrudan kazandığınız müşteri güveninin bir orandır.
Yöneticileri en büyük hatası, astarına sorumluluk verirken yetki vermekten kaçınmalarıdır. En büyük güven göstergesi yetki vermektir.
Güven, çok para ödeyerek hemen elde edebileceğiniz bir şey değildir, ancak zaman içinde yavaş yavaş bedavaya elde edebilirsiniz.
İnsanlara kendilerini kanıtamaları için önce güveninizi göstermeniz onları yaptıkları işte en üst performansa çıkmaları için motive edecektir.
İyi bir satıcı olmak icin güvenilir ve bilgili olmalısınız ancak yalnızca birisi olabilecekseniz güvenilir olun.
Müşterilerinize verdiğiniz sözleri tam zamanında tutun, hatta söz verdiğinizden yarım gün önce yerine getirin, bu güvenilirliğinizi perçinler
Arabanız varken size gelmek isteyen çok olur, önemli olan arabanız bozulduğunda otobüse size binmek isteyecek kişilerin varlığıdır.
DÜRÜST OL
Dürüstlük satılması en kolay üründür.
Şüpheyi dağıtmak icin çıplak gerçekten daha iyisi yoktur.
O kadar ikiyüzlüyüz ki ikiyüzlü olduğumuzu kendimize bile itiraf edemiyoruz
“Ben satışta iyiyim” diyenlere şüphe ile yaklaşın, bu yalnizca böbürlenmedir. Gerçekten iyi olanlari referansları söyler.
Bilgiye dayanmayan dürüstlük faydasızdır, düristlük taşımayan bilgi ise tehlikelidir.
Yeterlilikleri hakkında kendini kandıran bir satıcı, müşterilerini haydi haydi kandırır. Önce kendinize dürüst olun.