Müşteriyi Bulmak İlk Şartınız Olsun

Müşteri bulmak
Müşteri bulmak

Yaptığınız işte (işletmeniz küçük ya da büyük olsun hiç fark etmez) en önemli faktör müşteri edinmektir. Müşterinizin olması, bir iş yapmaya karar vermekten, işi yönetmekten, finanse etmekten, planlamadan ve bu na benzer tüm faaliyetlerden çok daha önemlidir. Bu, asla unutulmaması ve ihlal edilmemesi gereken bir numaralı kuraldır. Müşterinizin olmasi demek, şu anda ürettiğiniz mal ya da hizmetleri satın alan kişi ya da kişiler veyahut da ileride üreteceğiniz mal ya da hizmetleri satın alacak kişi ya da kişilere sahip olmaniz demektir.

Kolaylıkla müşteri edinebileceğinize inanmak beraberinde bir takım sorunlar da getirir. Field of Dreams adlı bir beyzbol filminin başrol karakterinin, Iowa’nin orta yerindeki bir mısır tarlasına bir beyzbol sahasi yapmayı düşünürken söylediği bir cümle, girişimcilerin içine düştüğü açmazi çok net bir şekilde göstermektedir: “Eğer buraya bir beyzbol sahası yaparsam, insanlar gelirler mi?” Müşterinizin olup olmadigini, pazar araştırmalarını kullanarak, satış yöntemleri deneyerek; içgüdülerinizle ya da nadir olarak sağduyunuzla belirleyebilirsiniz.

 

Mesela, bir ilaç firmasi obeziteyi tedavi edecek bir ilacın müşterisi olduğunu bilir. Bir diş macunu üreticisi, sararmış dişleri gerçekten beyazlatan bir diş macununun müşterisi olduğunu bilir. İnternette bir açık artırma sitesi olan birisi müşterisi olacagını bilir; çünkü açık artırma yüz yıllardır zaten yapılan bir iştir. Güzellik uzmanlığı yapan ya da yulaflı kurabiyeler pişiren veyahut da Noel süsleri satan bir bayan girişimci müşterisi olduğunu bilir; çünkü, pişirdiği kurabiyeleri ya da sattığı Noel süslerini satın alanlar bunları aldıktan sonra daha yok mu diye sorarlar. Müşterinizin olması bir numaralı kuraldir. Iki numarali kural, yeni müşteriler edinmektir. Müşterilerinizi elinizde tutmak ise üç numaralı kuraldır.

Comments

comments

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir