İş İlişkilerinde Her Zaman Gülümseyin

Satışta  Gülümsemek
Satışta Gülümsemek

“Merhaba” kelimesi insanların gülümsemek ise ruhların selamlama şeklidir.

İş ilişkilerinde sıcak bir gülümseme şık bir kartvizitten çok daha etkilidir.

Bir toplantı odasına girdiğinizde gülümsemeniz sizden çok daha önce farkedilir.

Gülümsemek çok etkili bir silahtır, onunla müşterinin buzlarını bile kırabilirsiniz.

Gülümsemek hiçbir maliyeti olmayan, ancak yüksek getirili bir yatırımdır.

Müşterinin yüzünde oluşturabildiğiniz gülümsemenin büyüklüğü ile ona yapacağınız indirimin miktarı ters orantılıdır.

Kendinize Güvenin

Bilgi ve deneyime dayalı kendine güven size başarıyı getirir ama boş bir kendine güven sizi aptal durumuna düşürür.

Aşırı güvenin bir adım ötesi kibirdir. Kendine güven basarının ilk kuralıyken, kibir, en büyük günahlardan birisidir… Çizgiyi aşmayın.

Sizi eleştirenlere çok kafanızı takmayın. Eleştiri bir meziyet olsaydı film yönetmenleri değil eleştirmenler meşhur olurdu.

Kendini uzman ilan eden kerameti kendinden menkul insanları bir tarafa bırakan, kendinizi bir uzman haline getirin.

 

Karşınızdakini dinleyin

Ne kadar çok bilgi toplarsanız kadar değerli sorular sorabilirsiniz Dinleyin, çünkü ancak böyle öğrenebilirsiniz Sorun, çünkü ancak böyle satabilirsiniz

Dinlemenin seviyeleri vardir. Müşterinin söyledikderinin siz nasıl etkileyeceğini düşünüyorsanız müşterinizi yeterince derin dinlemiyorsunuz demektir.

İnsanlar kendi sebepleriyle satn alır, sizinkilerle değil. Konuşmayı bırakıp onan dinlemeye başlarsanız satış yapabilirsiniz.

Satıcılar da rahipler gibidir, iyi bir dineyici olmaları gerekir. İnsanlar onlara içini dökmeye bayılır.

Konsomatrisler ve sahalar için mesleğin birinci kuralı aynıdır; konu siz değilsiniz müşteridir. Bırakın müşteri size kendini anlatsın.

Dinlemek iletişimi oluşturan en önemli unsurdur, buna rağmen sahip olduğumuz yetenekler içinde en az gelişmiş olandır.

Müşterinin ses tonu düşmüş, öne doğru eğilmiş göz bebekleri büyümüş, çenesini ovalıyor ve gülerek başını sallıyorsa satın almaya hazırdır.

İyi satıcının becerisi konuşmak değil iyi bir dinleyici olmaktır. Müşterinin istediğini anlamak için tek yapmanız gereken şey sormaktır.

Satıcıda merak iyidir, ancak sorduğunuz sorudan çok cevapları dinlemeye önem verin. Bir sonraki sorunuzu düşünmek yerine o andaki cevaba konsantre olun.

Dünyada hiçbir şey öğrenemeyeceğiniz kadar cahil bir insan yoktur (Galileo Galilei), yeter ki siz dinlemeyi becerin. Hep konuşursanız hiçbirşey öğrenemezsiniz.

Dinleme sürecinin başında ve sonunda dikkat çok yoğundur, aralarda ise düşer. İnsanların sizi hatırlaması için ya ilk ya da son olun.

Satıcı için ideal dinleme ve konuşma süreleri nedir?  İki kulağınız ve bir ağzınız var… Buradan anlayabilirsiniz.

Comments

comments

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir