Müşterilerinizin Kişiliklerini Öğrenin

İnsanların alışkanlıklarının çok değerli olduğunu, özellikle sizin düzenli olarak ilişki içinde olduğunuz insanlarınkini almak çok önemlidir. Görüşlerinizi ve fikirlerinizi onların kişiliklerini ve günlük alışkanlıklarını gözönünde tutarak dikkatli bir şekilde ayarlamalısınız. Bu konudaki ipuçlarını her yerde bulabilirsiniz.

Bir zamanlar tanıdığım bir şirket baş iş idarecisi (CEO) büyük bir şirketten birisiyle telefon konuşması yapma ihtiyacı duymuş. Bu şirkette daha önceden çalışmış olan aynı organizasyonda arkadaşı, görüşmek istediği bayanı saat tam dörtte aramasını tavsiye etmiş. CEO ise, “Neden bu saat?” diye sorunca arkadaşı şu şekilde cevap vermiştir: “O bayan gerekli olan bir konuda beni araması gerektiğinde hep tam saat 4’te arıyordu. Bence bu saat onun bizim için ayırdığı en uygun zaman.” Son olarak işe şunu ekledi. “Benim telefonlarımı hep bu saatte alır.”

Neyin En Uygun Olduğunu Öğrenin

Birçok işte sizin hakkında fazla bir şey bilmediğiniz bir takım insanlara ulaşmak, onlarl ilişki kurmak zorunda kalırsınız. Bu insanların alışkanlıkları anlaşılması güç belki de imkansız veya akıllı bir şekilde iddia ettikleri gibi her zaman meşguldürler. Telefonlarınıza belki cevap vereceklerdir fakat sizimle konuşmak için hiçbir zaman vakitleri olmayacaktır.

Bu tip insanlar için oldukça ısrarlı, saldırgan olun. Onlara hemen “Sizin telefon görüşmesi için en uygun zamanınız?” (Belki etili bir sorudur ve nazik bir cümleciktir, karşı konulması ise güçtür.) sorusunu yöneltin.

Ve işte bu soruya cevap aldıktan sonra artık telefon görüşmelerinizi size söylediği saatte yapın, bu randevu zamanı sizin için uygun olmamasını hiç öne sürmeyin.

Seyahat Eden İnsanları Telefonla Aramak

Devamlı iş gezisinde olan ticaret insanlarını kaldıkları otelden en uygun telefonla arama zamanı sabah 8 ile 9 arasıdır. (Bu zaman dilimi eğer bu kişinin alışkanlıkları konusunda bilgi sahibiyseniz daha erken de olabilir.) Aynı şekilde akşamüstü 5.30-7.30 arası da uygun bir zamandır. Bu zaman diliminde genellikle kaldıkları otele dönerek gece programı için hazırlık yaparlar.

Buna karşın telefonla aradığınız işadamlarının yorgun ve sinirli olduğu bir anı seçme riskiyle de her zaman karşı karşıya olduğunuzu unutmayın. Eğer aradığım müşteride herhangi bir olumsuzluk sezersem hemen kendisine şu soruyu sorarım: “Acaba sizi yarın sabah erken arayıp uyandırmayacağım ve otelden ayrılmadan bulabileceğim saati bana verevilir misiniz?”

Bazen birini aramak zorunda oluğ da çeşitli nedenlerden dolayı onunla konuşmak istemediğiniz anlar olabilir. Bu kişilerin henüz gelişmemiş düzenli çalışma alışkanlıkları nedeniyle onları yerlerinde bulamayabilirsiniz. Eğer çalışma yerlerine geç geliyorlarsa onları sabah ‘da, geç gelme alışkanlıkları varsa akşamüstü 5.30’da arayın. Fakat bence bu işadamlarını en uygun arama zamanı öğle yemeği arasıdır.

Ben bu tür telefon olayının gerekliliğine inanmıyorum. Fakat en azından hiçbir tepki göstermemekten çok daha iyidir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir